Serwer IVR jest zautomatyzowaną centralą telefoniczną. Jego działanie polega przede wszystkim na ułatwieniu Klientom kontaktu z Państwa firmą. Dostęp do IVR jest całodobowy, zatem jednorazowy zakup usługi pomoże obiniżyć koszt funkcjonowania Państwa firmy.
IVR cechuje wiele zalet w porównaniu do pracowników. Wśród nich są m.in.:
System IVR posiada funkcję autoryzacji osoby wdzwaniającej się do firmy. Działa to na podobnej zasadzie jak w przypadku większości infolinii bankowych. Klient dzwoni do Państwa firmy, automat zgłoszeniowy IVR “podnosi słuchawkę”, użytkownik wpisuje kod PIN oraz hasło. Po poprawnym zalogowaniu system daje dostęp do spersonalizowanych danych zgromadzonych np. w sieci korporacyjnej, osobistej skrzynki pocztowej bądź jakiejkolwiek innej, uzgodnionej informacji.
System IVR pozwoli odciążyć oparatorów telefonicznych pracujących w Państwa firmie. Państwa Klienci mogą otrzymywać odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania bez angażowania w ten proces żadnego pracownika. W razie potrzeby system IVR przekieruje Klienta na fax lub do konsultanta. Poda szczegółowe informacje o ofercie firmy itp.
Zalety serwera IVR docenią w szczególności Ci z Państwa, którzy mają rozbudowany dział infolinii lub chcą dotrzeć do jeszcze większej grupy Klientów.